Tuesday 18 February 2020

Hanya...DIA



Assalammualaikum..


Jangan pernah merasa 



Ada insan yang gembira,  kerana kita wujud


Sebesar mana kasih manusia pada kita, ingatlah, besar dan hebat sekali kasih sayang Allah pada kita. Terus bersangka baik pada DIA ^^, DIA tidak pernah sedetik pun meninggalkan hamba-hambaNya. Kita saja yang terleka dengan kenikmatan dunia...

Terima kasih menerima dan menyayangi anak-anak saya ^^, moga ada manfaat boleh diambil daripada mereka, aamiin



Mufti Menk :

"What will you be known for when you leave this earth? Have you given it a thought? Start by being kind. Spread goodness wherever you go. One of the best way to be remembered is to touch people's hearts with your act of kindness. Your legacy is the story there'll share about you."

Masih belum terlewat untuk kita perbaiki diri.
Saya mungkin meninggalkan dunia ini dengan karya-karya saya. Semoga mereka yang membacanya merasai kasih sayang yang dititipkan dalam kisah Encik Abang Kuda, Jatuh Cinta Sekali Lagi dan anakanda-anakanda saya yang lain walaupun suatu hari nanti, tiada lagi saya di sini untuk berkongsi cerita.

Ya Allah...

Hari ini kita banyak mendengar berita tentang kematian seseorang. Kita juga akan pergi...itu pasti. Semoga Allah mengambil kita dalam keadaan husnul khotimah. Aamiin Ya Mujiib.


Masya-Allah, indahnya jika nama kita disebut-sebut oleh penduduk langit. Pemergian kita meninggalkan kenangan yang baik-baik pada mereka yang tinggal di Bumi.

Masih punya masa untuk kita berubah. Jom sama-sama kita ikuti suruhan Allah dan tinggalkan larangan-Nya? Kita berkasih sayang kerana-Nya dan buang semua sikap mazmumah yang ada. May Allah guide us to the right path.

Dan maafkan saya, sepanjang kita bersahabat maya, ada tingkah laku melebihi batas. Saya minta maaf.


Aamiin Ya Rabbal Alamiin